When Past & Present Collide…

My junior year in high school, we were given a project to do in lit class. Pick two songs with lyrics that meant something to us or inspired us in some way, that sort of thing. We could either assemble them into a scrap-book or write them on a white t-shirt, one on the front, the other on the back… then present them to the class & explain why we chose them. — I only remember one of the songs I chose. I can’t for the life of me remember the other one. But as it doesn’t pertain what I’m about to share, I guess it doesn’t really matter. — What does matter, however, is the song I do remember.

Stand, by Rascal Flatts. I remember thinking back then, this really isn’t a cool song. I almost, in fact, traded it in for something more hip & teenager-like. I mean, at 16, those aren’t really the kind of songs teenagers are blasting on their radios. Anyhow, I went with it in the end. & looking back now, I’m glad I did.

I just heard it again. For the first time in ages. & just like when I was younger, it encouraged me & spoke to me, in that way only music can do. — If you don’t know, these are just some of the lyrics….

“Cause when push comes to shove,
You taste what you’re made of.
You might bend till you break,
‘Cause it’s all you can take.
On your knees, you look up,
Decide you’ve had enough.
You get mad, you get strong,
Wipe your hands, shake it off,
Then you stand.”

Life is a beautiful journey. It’s a gift & worth every second. Having said that tho, it’s not always fun. It’s not always pretty, & it’s not always easy. It’s full of pain, anger, sadness, loss, & loneliness. So much heartbreak & so many struggles. It’s a journey that is filled with a lot of ugliness along the way. Some that we talk about & share with others, some that we keep to ourselves & don’t speak of. But what doesn’t change, is that it’s there & changes shape throughout life.

Lately, some of that ugliness has been creeping in & keeping me company despite that I didn’t invite it or welcome it once it waltzed through the door.

Ya see, I think for all of us, it’s the same. We’re pushed & we’re shoved, until we bend & we break… we get knocked down. That’s something I knew back then, & I know it now. There’s only one thing for us to do afterwards though…  & that’s stand back up. We stand & we keep going… because that’s life.

Anyhow, I heard that song tonight & just like back then, I could feel the determination to get back up & keep on going. I could feel a difference inside myself the moment the tide turned. — All from lyrics to a song I knew meant something years ago. Because it’s a message that stands the test of time. —

You can be just a teenage girl in a very big world, picking out a song that encourages you for a school project, without even realizing just how much truth is in the very lyrics that you chose. Not realizing how much you’d bend & break in the years to come. Or without knowing how many times you’d brush yourself off & get back up. — It’s funny… cause I knew, but at the same time I didn’t know.

If you’re reading this… & you’ve taken a tumble recently, maybe give the song a listen. You might like it. 🙂

Every time we get back up, even if we have to fight & claw our way there, we’ve made it. & that’s something. 🙂

 

 

Hey Y’all!

Hey y’all!

Couple Things. 1. It’s after 2 a.m. & I’m cleaning the bathroom. Cause, well,  I’m what one would call a procrastinator & it’s what we do. 😀

2. This is me procrastinating even further by taking what I like to call a “cleaning break.” Don’t wanna overdo it… that’d just be irresponsible.. 😉

3. Ya ever creep on people on social media? (& don’t pretend like you don’t, I know… I know you do… Lol, it is what’s done. 😉 — Anyhow, ever check people out on there & see what all they have going on & realize that they need your advice… But like, you can’t give it to em’ cause, well, then you’d have a lot of explaining to do! Lol!! — Yep. That’s actually kind of funny. 😀

4. I like to get a glass of wine, a good book, & a bubble bath throw it all together &… well, not like, actually throw any of it in the bath, but you see where I’m going here. It’s nice & relaxing. & well, that leaves books scattered all over our bathroom over time & my husband complains about it… lol. It’s kinda funny, I think. Anyhow, I just took em all out of here… 11! 11 Total. Tho I did leave one of those 11 cause I’m still reading it. Anyhow… that’s practically a little bookshelf. A teeny tiny one, but still. I could run a library out of here. Anybody wanna check out a book?! 😀

5. I’m going camping in October. I think I should mention that I hate camping, ya know, so that you get the full picture here. Lol. –So if I don’t get eaten by a bear, traumatized by the lack of personal shower/bathroom, or simply go insane… it could maybe be fun! 😀 — I went once & it was a disaster. The bright side here, is it will be much cooler than when I went last time. That was right smack dab in the middle of July & I bout died. I’m a heat hater, for real. — So, fingers crossed that the cooler weather makes it a more enjoyable experience! — I should mention, I’m doing this for my husband. It was technically my idea, buuutttttt, I could have simply rented a hotel room, instead, I knew how much he’d love a camping trip… so I made the sacrifice. — Look at me, I should get a little plaque that says, “Best Wife Ever” to hang on our wall. Ha! 😉 😉

6. My foot has fallen asleep, as it has apparently noticed it’s nearly 3 a.m, while the rest of me seems to have missed that memo. Ya know, the one about sleeping. 😉

Anyhow… talk to you all later! 😉
Heather. 😀

So This Happened…

When you’re sitting in your living room, staring at your lap top with a pretty tough case of writer’s block going on, feeling like a failure… & you see a rain frog hopping around in your living room…. what do you do?

You save its life & feel like a hero. That’s what you do!

So, who’s feeling like a failure now, I ask? Not me, I just saved a life.

A tiny little life that apparently thought I was attempting to do it tremendous harm & therefore made me give chase all around the furniture in the room…. but no matter, the important thing here is that I saved a life. 😉 😉

 

Stumbling Blocks..

I think one of the hardest things about writing is second guessing myself.

I sit down one day & write several pages… and I like it. The next day I go back to pick up where I left off, read through the pages from the day before, and spend the next several hours criticizing every word I wrote the day before and attempting to rewrite it all.

It’s like… I make progress… just to go two steps backwards when I pick it up again.

It’s a little frustrating. Okay, it’s a lot frustrating.

I read a few pages to my husband the other day… and he was like, that flows really well. I like that. —- and I was thinking, flows really well? Yeah, it did when I wrote it, but now that I’m reading it to you it sounds like the worst thing ever. Lol!

I know mostly it’s just me being my own worst critic. I just can’t get out of my head sometimes. I go round and round with myself. — It’s frustrating.

I won’t quit tho. I’m not quite close enough to see the finish line yet, but I know it’s there. Kinda like when you go hiking…. at some point you are smack dab in the middle of the trail, tired, your legs ache, your hot, trying to figure out why in the world you thought it’d be a good idea in the first place…. but you hold onto the fact that at some point, you will reach the end and it’ll be a beautiful sight when you do. — Haha, tho one time I was so tired and hungry that it was knowing I’d get Doritos & Gatorade once I reached my destination. Lol… I busted those bad boys out as soon as I hit the top of that mountain. All that work… and I was so tired… but it was so worth it. & I knew it the second I sat down and twisted the cap on the bottle…. cause that was one snack that came with a view. 😉

Anyhow, gotta get back to it. 🙂

To Write & Ramble…

Can’t sleep.

So I think I’ll write.

Don’t wanna tho. Wanna sleep. Only because I have to get up early & I know I’m gonna hate life in the am.

So I have reasoned that if I’m going to be awake, I might as well be productive while I’m awake. Soooooooo…. Yep. Bout to write the night away. Not on here tho, I have a book to work on…. which technically means instead of sleeping I’m going to be working. — See, now it’s not starting to sound as fun as it did a minute ago. Look what I did. I turned this into something ugly.

Okay, seriously. I need to stop rambling on like this, lol. There is work to be done. 😀

See ya guys later! 🙂

Procrastination & Things… :)

Supposed to be writing…..

Annndddddddd I just spent 30 minutes procrastinating by scrolling around on pinterest, changing the wax in my wax warmer, & eating 2 brownies. (The 2nd brownie was an accident, I didn’t even realize I was eating it until I was half way finished with it. 😀 ) — Not my fault. I cannot be blamed.

This is my life, Lol. 😉

A Beautiful Night… :)

Some people love sunrises, some love sunsets, but I find that I care for neither of those things. No, what I love is the night sky.

Is there anything more beautiful than a crisp, clear, black night? A star painted sky? The dusty trail of the Milky Way’s light? Is there anything more beautiful than looking up & seeing the proof that there is always light to be found in the darkness?

Maybe. I think that’s up for interpretation based off every one’s individual preferences, but for me, nothing rivals it.

I find that when I gaze up at the night sky and I take it all in, I can’t fathom how one does so without seeing it for what it is.

Because it’s a beautiful, masterful creation. It’s some of the best artwork to ever be put on display. I can’t look up and see that and think for even a moment that it was born by chance. — No, it’s in those moments I see just how big my God is. 🙂

 

Heather Marie.